poniedziałek, 11 marca 2013

pomarańczowa babeczka jaglana!

Bo kto powiedział, że poniedziałkowy poranek nie może być leniwy? Szkoda tylko, że poranek nie może trwać aż do wieczora. Pogoda nie zachęca do działania i to już kolejny dzień z rzędu. A ja mam wrażenie, że zamiast do wiosny, bliżej do jesieni. Nie zniechęcam się jednak i jestem cierpliwa. Jestem i będę tak długo, jak trzeba; w końcu przecież nadejdzie wyczekiwana przez wszystkich wiosna, prawda? A póki co, jak to mówią - "w marcu, jak w garncu", inaczej być nie może. Dzisiaj, na poprawę humoru, założę kalosze, będę skakać przez kałuże, tak sobie umilę ten deszczowy dzień. Kolorowa parasolka chyba też się przyda.



pomarańczowa babeczka jaglana z nadzieniem kakaowym

Przepis (jedna porcja):
(inspiracja: www.zdrowenienudne.pl)
60g kaszy jaglanej
150ml wody
1 łyżka miodu
1 pomarańcza
3 łyżki serka śmietankowego
1 łyżka (gorzkiego) kakao
Wycisnąć sok z pomarańczy, dolać wodę i zagotować. Dodać kaszę jaglaną i miód. Gotować na wolnym ogniu, aż kasza będzie miękka. W między czasie wymieszać serek śmietankowy z kakao.
Gotową kaszę zdjąć z ognia. Wylepić nią spód i brzegi miseczki (około 2/3 kaszy). Do środka wyłożyć wymieszany serek śmietankowy z kakao i następnie :przykryć" pozostałą częścią kaszy. Wstawić do lodówki (około 30 minut), aby całość odpowiednio stężała. Gotową babeczkę wyłożyć na talerz i podawać. 

53 komentarze:

  1. Wygląda świetnie i bardzo smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może być leniwy, ale prędzej czy poźniej trzeba i tak uciekać do obowiązków;) co nie znaczy że nie warto sobie przedłużyć weekendu o ten poniedziałkowy poranek, co uparcie sama robię ;)
    Po takim śniadanku reszta dnia musi być udana:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglada..wow, tez chce taka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ta babeczka wygląda ekstra, no muszę w końcu kupić tą kaszę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja! Najpierw myślałam, że to normalny pudding, a to pudding z niespodzianką^^

    W marcu jak w garncu, dokładnie! Nie ma co się przejmować pogodą, nie warto:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda smakowicie :) super pomysł :)
    (też na początku myślałam, że to pudding :))

    OdpowiedzUsuń
  7. jej, świetnie wygląda! i moja ulubiona kasza i moje ulubione kakao. trzeba spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  8. o mój boziu, wygląda cudownie! Nie ma bata, robie ją :O

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda rewelacyjnie. Muszę zrobić takie cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakiej firmy serka śmietankowego użyłaś?

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialna! Muszę koniecznie przetestować :) oczywiście z miłości do kaszt ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeju, chcę taką babeczkę! Obłędna :) Naprawdę, wyśmienicie Ci wyszła, zapisuję przepis i robię.
    Wyobraziłam sobie Ciebie w tych kaloszach i z parasolem, skaczącą przez kałuże.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mistrzyni moja!
    Zadzieram kiecę i lecę do Ciebie tylko zrób mi to! <3

    OdpowiedzUsuń
  14. o rany, ale dobre!
    Tak, u ciebie leje, u mnie sypie :/

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak tylko ją zobaczyłam, to pomyślałam : wow, co za świetny pomysl!! I to nadzienie. Idealne dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. babeczka jaglana *-* wow! świetny przepis;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł, czerpię inspirację i wkrótce przyrządzam sobie i ja takie cudo :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowne! Chcę taką babeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. jak pysznie wygląda ta babeczka! chyba niedługo zafunduję sobie coś podobnego :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie wygląda i tak też pewnie smakuje. Będę musiała kiedyś spróbować

    OdpowiedzUsuń
  21. cudo! po takim śniadaniu cały poniedziałkowy dzień nie jest straszny :)
    potrzebuję czegoś takiego tutaj, teraz!

    OdpowiedzUsuń
  22. O rany! Cudo ! Najładniejsze śniadanie jakie dzisiaj widziałam :D

    OdpowiedzUsuń
  23. kiedyś wiosna nadejdzie, pytanie kiedy? ;)
    pyszne śniadanko ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. O i u mnie jaglanka :D Twoja prezentuje się wspaniale! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Już się chłodzi w lodówce :) świetna jest

    OdpowiedzUsuń
  26. u mnie śnieg, śnieżyca, marznięcie, spóźnienie do szkoły...

    OdpowiedzUsuń
  27. widzisz, aż zapomniałam o tym przysłowiu. (; a dzisiejsze śniadanie naprawdę pomysłowe!

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda jak boski, słodki deser! Musze zrobić <3

    OdpowiedzUsuń
  29. Pomysłowe! Z chęcią "pobawię się" tym przepisem;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny pomysł połączenie jaglanej z kremem czekoladowym :-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Rewelacyjny pomysł na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  32. Wlasnie kupilam kasze jaglana i mialam ochote zrobic z niej jakies ciasto :D

    OdpowiedzUsuń
  33. a mi by było szkoda rozwalać! :(

    OdpowiedzUsuń
  34. Ale ktoś miał pomysł! Babeczka musiała być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ależ to jest cudne! Dietetycy, którzy tak zachęcają do jedzenia kaszy jaglanej na pewno byliby dumni z takiej propozycji. A ja ją przygotuję w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń