środa, 27 lutego 2013

chlebek czekoladowy!

Lubię świętować urodziny, nawet jeśli nie są to moje własne urodziny. Lubię wręczać solenizantce prezent w postaci różowej poduszki z różowym psem (haha, tak, dobrze czytacie!) i śpiewać sto lat na klatce schodowej tak głośno, aby wszyscy sąsiedzi dowiedzieli się, że ten dzień to ważny dzień. Lubię wznosić toasty słodkim Martini, grać w karty i plotkować do późnej godziny. Lubię powroty w towarzystwie miłego pana taksówkarza, z którym zakładam się o to, czy zdąży przejechać na zielonym świetle.

Lubię też w środku tygodnia zostać obudzona przez słodki zapach domowego wypieku. Wyjść leniwie spod kołdry, zaglądnąć do kuchni i zobaczyć i poczuć - chlebek czekoladowy. Babcia wie, co dobre!

pełnoziarnisty (owsiany) chlebek czekoladowy; kawa z mlekiem

Przepis:
2 szkl mąki pszennej pełnoziarnistej
1/2 szkl brązowego cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/4 szkl maku
1/2 szkl otrąb owsianych
1/2 szkl płatków owsianych
1/2 posiekanej gorzkiej czekolady
1 i 1/2 szkl jogurtu naturalnego
125g roztopionego masła
2 jajka
Mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, otręby i płatki owsiane, mak i gorzką czekoladę wymieszać w misce. W osobnej misce wymieszać jogurt naturalny, masło i jajka. Suche składniki połączyć z mokrymi. Ciasto wlać do (wysmarowanej masłem) keksówki i piec przez 50 minut w 180 stopniach.

62 komentarze:

  1. Powodzi się! Chlebek czekolady z rana ;-)

    Fajny pan taksówkarz;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, nie narzekam! wszystko za sprawą kochanej babci! :)

      Usuń
  2. o matko matko, czemu mi nikt nie sprawia rozkoszy takim chlebkiem z rana? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam do siebie! jeszcze sporo chlebka zostało :D

      Usuń
  3. to Ty szalona jesteś, no i zazdroszczę przyjaciółce przyjaciółki;p takiej przyjaciólki...

    heheh, Pan taksówkarz...;D

    buziale

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki chlebek na śniadanie to ja mogę jeść...:) A kto wygrał zakład?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja! :D światła były bezwzględne dla pana taksówkarza :D

      Usuń
    2. Haha. Wesoła podróż musiała być :)

      Usuń
  5. zazdroszczę tak pysznego wypieku z rana, kochana babcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To ja też po proszę ,włsnie wstałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Babcia zawsze wie jak dogodzić:))

    OdpowiedzUsuń
  8. nic tak nie smakuje jak śniadanie podnane przez babcię, na lekkim kacu;)

    OdpowiedzUsuń
  9. szalona jesteś! :D a chlebek mmm, ach te babcie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Łaaa, zazdroszczę śniadania:)
    Też zawsze śpiewam sto lat głośno, żeby wszyscy dookoła wiedzieli, że to nie jest zwykły dzień:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś wspaniałego, kochana! Ależ bym - kolokwialnie mówiąc - WSUNĘŁA kilka sporych kawałków :D

    OdpowiedzUsuń
  12. moja droga!Ty to masz dobrze:)babciny wypiek na śniadanie w środku tygodnia-szaleństwo;)

    pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Podeślij z dwa kawałki, proszę. !! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ale Ty jesteś pozytywną dziewczyną! z Twoich postów zawsze bije taka radośc i optymizm, że uśmiecham się do komputera:)
    a ten chlebek to po prostu ósmy cud świata! pragnę kromki takiego:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Tez chce byc budzona takim zapachem.... Tęskno mi do Babci ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. ale masz nowoczesną babcię! moja to raczej tradycyjna kucharka, jednak znakomicie gotuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. O matko, czemu moja babcia nie piecze takich chlebków?! Wygląda przecudownie *.*

    Też lubię urodziny, zwłaszcza czyjeś :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie robiłam jeszcze takiego chlebka :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ty babcie proś o przepis a nie;P
    Mmmm.. wygląda co najmniej zarąbiście;)
    Chyba każdy lubi urodziny;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poprosiłam i już jest! :D bardzo proszę :D

      Usuń
  20. Jesteś taaak pozytywną osobą! Wyobrażasz sobie jak bardzo? :) Chciałabym baaardzo kiedyś Cię poznać!

    Chleb czekoladowy?! Babciny? Rewelacja! Burżuazja u Ciebie w domku haha :D Zapytasz babci o przepis? *ładnie prosi* :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz, jakie to miłe czytać takie komentarze! :) A co do spotkania - wszystko jest możliwe!
      (przepis na chlebek jest już w poście) :)

      Usuń
  21. wygląda genialnie! czy można prosić o przepis? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis podałam już w poście :)

      Usuń
  22. a ja zawsze trafiam na gburów w taksówce :c

    OdpowiedzUsuń
  23. oh taki chlebek to ja też bym lubiała;D szkoda, że nie jestem Twoją sąsiadką ;D

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam takie pozytywne posty!
    A chlebek - marzenie <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Czekoladowy chlebek? O matko! Chcę, chcę, chcę! :D

    OdpowiedzUsuń
  26. a ja lubię czytać takie posty :)
    skarb masz w domu - taką babcię !

    OdpowiedzUsuń
  27. wow ,ale chlebek ! też chcę taki pyszny wypiek - genialne ;D

    OdpowiedzUsuń
  28. Czekolada w połączeniu z bananem <33
    Oh, jakby było dobrze jakbyśmy wszyscy byli Twoimi sąsiadami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to chlebek po prostu czekoladowy, nie ma w nim banana :)

      Usuń
  29. a ja lubię czytać twoje posty ;)
    i bananowy takze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to bardzo miłe, dziękuję! :)
      ale tak co do chlebka to nie jest bananowy.

      Usuń
  30. masz genialną babcie!
    nie dość że takie pyszności piecze to do tego zdrowe!
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Babcia na medal naprawdę :) taki chlebek musi być przepyszny ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. też chcę kawałeczek tego chlebka ;d

    OdpowiedzUsuń
  33. O, dziękuję, bardzo się cieszę za ten przepis :)
    Jaki ten chlebek jest zdrowy! <3 Koniecznie będę musiała zrobić! Mam nadzieję, że niedługo.

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam,
    przepraszam, że nie było mnie tutaj ostatnio. Troszku bywam zabiegana, ale jestem i nadrabiam braki u Ciebie..no i u siebie na blogu oraz w kuchni również :)
    noo i ja też lubię świętować cudze urodziny..mam frajdę z dobierania komuś prezentu ;) Ale moim największym osiągnięciem była impreza niespodzianka dla mojej przyjaciółki. Jak przyszła do mnie i zobaczyła wszystkich ważnych ludzi w swoim życiu (nawet tych, których dobrze nie znałam) to prawie padła na zawał.:)

    OdpowiedzUsuń
  35. chlebek czekoladowy:)? zakochałam się:)
    takie niespodzianki o poranku to ja rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Kochana Ty moja, dopadło mnie wyróżnienie "The Versatile Blogger", a że mam nominować kolejne blogi, wybieram Ciebie :)

    Autorka wyróżnionego bloga powinna:
    1.podziękować nominującej na jej blogu,
    2.pokazać nagrodę VB u siebie
    3.ujawnić 7 faktów dotyczących samej siebie;
    4.nominować 10 blogów;
    5.poinformować o tym fakcie autorki nominowanych blogów.

    Miłej zabawy!

    OdpowiedzUsuń
  37. Czekoladowego jeszcze nie jadłam....muszę to nadrobić ;)!

    OdpowiedzUsuń
  38. czy mogę mieć prośbę? bo widziałam w poprzednich postać że robisz takie super sałatki i jeśli w Twojej lodówce znajdzie się biały twaróg i będziesz miała na niego ochotę, to czy zrobić jakąś sałatkę z takim twarogiem? bardzo chciałabym skorzystać z takiego przepisu, a już ty na pewno wymyślisz coś ciekawego. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, bardzo lubię twaróg więc chętnie coś z nim wymyślę przy najbliższej okazji :)

      Usuń
  39. właśnie! daj przepis ! :) poproś babcie pięknie od nas <3

    OdpowiedzUsuń
  40. MNIAM :-) wszystkie rzeczy które wymieniłaś pokazują jakie życie jest piękne!

    OdpowiedzUsuń