czwartek, 7 lutego 2013

ryżowy serniczek kakaowo-pomarańczowy!

Taki serniczek chodził mi po głowie już od jakiegoś czasu. Więc, gdy w lodówce w końcu pojawił się kawałek sera białego od razu wiedziałam, co będzie na śniadanie. Pachnące, ciepłe ciastko na śniadanie, a do tego kawa z mleczną pianką przypominającą chmurkę (nowy spieniacz spisuje się na medal!). Może być lepiej? Przemilczę fakt jutrzejszego egzaminu i notatek, które leżą na moim biurku i czekają, aż zacznę je czytać.



 ryżowy serniczek kakaowo-pomarańczowy

Przepis (jedna porcja):
50g (suchego) ryżu jaśminowego Britta
100g białego sera
1 białko jajka
1/2 pomarańczy
2 łyżeczki gorzkiego kakao
1 łyżeczka stewi
Ryż ugotować według instrukcji na opakowaniu. Odstawić na 5-10 minut do ostygnięcia. Dokładnie wymieszać z serem białym, kakao, białkiem jajka i stewią. Wycisnąć sok z połówki pomarańczy, połączyć z resztą składników. Gotową masę serową przełożyć do naczynka/foremki. Piec 20minut w 200 stopniach.

57 komentarzy:

  1. Wygląda przesmacznie! zapisuję sobie przepis - muszę koniecznie zrobić coś takiego ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. daj kawałek,też bym zjadła taki serniczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. WOW!
    o takim serniczku nie pomyślałam! na pewno zrobię!;)
    marzę o takiej kawce z pianką jak Twoja, ale niestety nie mam ekspresu, a co do egzaminu to życzę powodzenia, będzie dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha ;D szkoda że nie mam dziś siły na śniadaniowe kombinacje, bo chętnie skradłabym Twój przepis ;) Ale takiej poimprezowej kawy sobie nie odmówię ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernik będzie robiony w sobotę na snaidanie! :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana, ryżowy serniczek kakaowo-pomarańczowy + kawa ze spienionym mlekiem? kusisz:)

    OdpowiedzUsuń
  7. taka kawka na pewno wygrywa z notatkami ;D moje tez czekają. A co do sobowtórów, to raz, jestem o tym przekonana, widziałam swojego (!) ale z daleka - myślałam, że się popłaczę :D
    buźka!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta pianka wygląda tak kremowo! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny, jak nauczę się obsługiwać nowy piekarnik to sobie taki serniczek zrobię < 3

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, świetny pomysł...ryż z twarogiem! Jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też mam nowy spieniacz. <3 A serniczek boski!
    Hm, nie wiem,czy nawet poznałabym swojego sobowtóra, ponieważ np. W długich, ciemnych włosach (które mój sobowtór miałby kaprys zapuścić) wyglądałabym zupełnie inaczej. xd

    OdpowiedzUsuń
  12. ależ Ty masz pomysły:)świetny serniczek for one;)tylko ja lubię te jasne,ale wszystko inne zgapiam;)

    powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  13. nauka nie zając! zresztą Ty jesteś zdolniachą i sobie poradzisz i tak ze wszystkim!
    w życiu bym nie wpadła na pomysł takiego serniczka! a on musi być doprawdy genialny*.*

    OdpowiedzUsuń
  14. ryż i sernik.. bardzo niebanalnie.
    zdarzyło mi się już zostać z kimś pomyloną, domyślałam się więc że mam swojego sobowtóra gdzieś;)

    OdpowiedzUsuń
  15. dlaczego moje sniadania tak nie wygladaja? Zaraz zaslinie cala klawiature *_*

    OdpowiedzUsuń
  16. serniczek genialny, zafunduje sobie jutro na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ja bardzo często spotykam ludzi, którzy sa według mnie identyczni jak moi znajomi, rodzina. Eh coś w tym musi być:D chciałabym poznać dziewczynę, ktora jest moim sobowtórem;D

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda baaardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. ojej, nigdy bym nie wpadła na taki serniczek :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszny!. Musze upiec, już chcę te leniwe śniadania, jeszcze tylko jutro szkoła...

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdjęcia widziałam już jakiś czas temu.. bardzo fajne. Zastanawiałam się jakim sposobem fotograf znajdywał tak podobne do siebie osoby.. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kawa mnie urzekła :) ale na serniczek też bym się skusiła, świetnie wygląda.
    Ja kiedyś przypadkowo natknęłam się w internecie na pewne zdjęcie i pomyślałam - kurczę, co moja fotka robi na tej stronie?! Okazało się, że to nie ja, tylko dziewczyna wyglądająca zupełnie identycznie. Ciekawe doświadczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale bym chciała mieć ekspres do kawy! Bo ogólnie nie lubię kaw, ale np takiego cafe latte z kawiarni bym nie odmówiłam, gdybym mogła mieć w domku. I ten spieniacz, kurde, też chcę! Może i sobie zakupię? Powiedz mi czy to coś takiego http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=spieniacz+do+mleka&order=d ?

    Ciekawe byłoby spotkać swojego sobowtóra. Poznać... zobaczyć siebie tak "na żywo", twarzą w twarz, ale nie przed lustrem. Wow.

    A co do śniadanka, znowu zachwycasz, a ja znowu się powtarzam... Sernikowe kocham wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  24. ja chcę taką kawusię! i serniczek też:) wyglądają mega pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  25. lubię takie zapiekane śniadania:)
    widziałam ten artykuł, też sobie pomyślałam, że byłoby niesamowicie spotkać kogoś identycznego. Podobno w moim mieście jest dziewczyna do mnie bardzo podobna, już kilka osób mi o tym powiedziało, ciekawe czy kiedyś wpadniemy na siebie i... zauważymy podobieństwo, które dostrzegają inni :)

    OdpowiedzUsuń
  26. wygląda niesamowicie apetycznie :) a jak podana kawa mmm :D
    co do podobieństwa między ludźmi... dość często wynikają z tego zabawne sytuacje :) moja mama ma jednojajową bliźniaczkę. wiem co mówię hehe :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Kawkę bym Ci ukradła od razu...serniczek zresztą też;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zachciało mi się serniczka! W komplecie z kawką ;) Powodzenia na egzaminie!

    OdpowiedzUsuń
  29. Dzięki wielkie, ten kuchenny sprzęt musi być genialny <3
    Cieszę się, że moje pączki się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  30. ooo muszę sobie sprawić taki spieniacz do mleczka :) taka kawa to prawdziwy luksus :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ale pysznie wygląda! Aż mi ślinka cieknie !

    OdpowiedzUsuń
  32. ryżowy serniczek, ale kozak :D

    OdpowiedzUsuń
  33. chciałabym spotkać mojego sobowtóra... ciekawe jak to jest ;P
    jeeej, musiało byc pyszne! :D

    OdpowiedzUsuń
  34. ale ci się spieniło! Ten przyrządzik musi mieć niezłą moc;D
    Ej.. Sernik na śniadanie? Wow;D
    A może być zwykły ryż?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne! każdy rodzaj ryżu się sprawdzi :)

      Usuń
  35. Genialny ten serniczek :)
    Spotkać swojego sobowtóra tak przypadkiem to musiałby być szok.

    OdpowiedzUsuń
  36. Jak zwykle bardzo proste i przepyszne śniadanko :) Super ! A pianka jest że Hohohohoho :)))

    OdpowiedzUsuń
  37. połączenie idealne :) kusisz tymi śniadaniami, oj kusisz! :)

    OdpowiedzUsuń
  38. mniaaaaaam! *__*

    a z tymi naszymi lustrzanymi odbiciami to strasznie ciekawa sprawa! chciałabyś stanąć z 'sobą' twarzą w twarz!;)

    OdpowiedzUsuń
  39. śliczne zdjęcia! strasznie podobają mi się kolory :) a co do tego co napisałaś wyżej, ja przeczytałam kiedyś iż podobno w jakiejś cyberprzestrzeni istnieje nasze drugie ja :-)

    OdpowiedzUsuń
  40. Gdy wchodzę na Twojego bloga i przeglądam kolejny wpis zaczynam siebie nienawidzić za swoje lenistwo ;<

    OdpowiedzUsuń
  41. Już zapisałam przepis :) Boski ♥

    OdpowiedzUsuń
  42. Mniam, podzielisz się serniczkiem? ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Dla mnie to zupełnie coś nowego... :)

    OdpowiedzUsuń
  44. ciekawy ten serniczek! teraz pora odwiedzić sklep i wypaczeć ten ryż! :D

    OdpowiedzUsuń
  45. ten serniczek jest super , uwielbiam twoje pyszne śniadania ;d

    OdpowiedzUsuń
  46. serniczek pierwsza klasa :) muszę sobie kupic takie małe naczynko do zapiekania takich cudeniek :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Czy można zastąpić biały ser twarożkiem typu Emilka? :)

    OdpowiedzUsuń