niedziela, 3 lutego 2013

otrębowa tarta z serem pleśniowym, jabłkiem i pieprzem

Słodkie śniadania to numer jeden, jestem im wierna zawsze i wszędzie, ale ... Ale właśnie, czasem dobrze jest zrobić wyjątek. W końcu, jak to mówią: wyjątek potwierdza regułę.
Zostałam poproszona o smaczne "coś" z serem żółtym lub serem pleśniowym. Tego pierwszego, jak
na złość, brakuje obecnie w mojej lodówce, na szczęście jeśli chodzi o ser pleśniowy - jest cała kolekcja!


 otrębowa tarta z serem pleśniowym, jabłkiem i pieprzem

Przepis (jedna porcja - średnica 15cm):
SPÓD:
6 łyżek otrąb
1 jajko
3 łyżki jogurtu naturalnego
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
sól
pieprz
DODATKI:
ser pleśniowy niebieski
1/2 jabłka
pieprz 
Jajko roztrzepać widelcem, dodać otręby pszenne, jogurt naturalny, proszek do pieczenia, doprawić (według uznana) solą i pieprzem i wymieszać. Masę przelać do foremki i piec 10-15 minut w 200 stopniach. W tym czasie jabłko obrać ze skórki. Owoc pokroić w plasterki. To samo zrobić z serem pleśniowym. Gotowe otrębowe ciasto wyjąć z piekarnika i wyłożyć na blaszkę. Ułożyć na nim ser pleśniowy i plasterki jabłka, doprawić pieprzem. Wstawić do piekarnika jeszcze na około 5 minut. 

I jest sprawa! Jakiś czas temu Salvador Dali pisała na swoim blogu o warsztatach w Manufakturze Czekolady. Z pewnych powodów postanowiłyśmy z nich zrezygnować, ALE! Pomyślałyśmy, jeszcze razem z Domi, że wcale nie musimy w związku z tym rezygnować od razu ze spotkania. Tak więc chętnych zapraszamy do Krakowa! Termin możemy ustalić wspólnie, tak aby wszystkim pasował; w planie są spacery/łyżwy/kręgle, a na koniec dnia pogaduszki i smaczne jedzenie w którejś z krakowskich knajpek.
To jak, kto się pisze na spotkanie? <ładnie.się.uśmiecha.i.zachęca!>

51 komentarzy:

  1. Pomysłowe, otrębowa tarta no no no :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. super pomysł na śniadanie. przypomniałaś mi tym jak dawno nie jadlam sera plesniowego;p

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszności!
    ciekawe połączenie!
    często robię podobną tartę jest genialna ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. kusi to Twoje oryginalne, pyszne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o jakie fajne śniadanie, ja bardzo lubię sery pleśniowe:)

    OdpowiedzUsuń
  6. rany, to musiało być genialne! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pomysłowa :) Prezentuje się naprawdę apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda naprawdę czadowo! Po każdym Twoim wpisie żałuje, że zjadłam już śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. taaaakie śniadanko to ja bym zjadła z miłą chęcia...

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialne słone, pomysłowe śniadanko :)
    O, przeczuwam fajne, miłe i ciekawe spotkanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawa propozycja, bo nie spotkałam się z nią wcześniej, dlatego lubię tu bywać;)

    OdpowiedzUsuń
  12. chętnie wybrałabym się na takie spotkanie, choć u mnie z jakimkolwiek terminem w najbliższym czasie będzie ciężko, bo niedługo wyjeżdżam. ;<

    OdpowiedzUsuń
  13. jestem ciekawa tej mieszanki smaków, ni to słodkie, ni wytrawne. ciekawy pomysł. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie w lodówce też zawsze cała gama pleśniowych :)
    A śniadanie jak dla mnie idealne<3

    OdpowiedzUsuń
  15. smakowite połączenie ,słodki u mnie zawsze wygrywa ;d

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda, że mam tak daleko do Krakowa, bo chętnie bym się spotkała :)

    OdpowiedzUsuń
  17. nigdy nie próbowałam połączenia sera pleśniowego z jabłkiem, muszę to nadrobić! :) a co do spotkania.. cóż, nieśmiało powiem, że może by mi się udało przyjechać... :) mam ferie do 24 lutego, więc będę miała trochę czasu - a to byłaby fajna odskocznia od maturalnej nauki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ha!!! Dzięki za "spełnienie" mojej prośby. :) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma sprawy! to była prawdziwa przyjemność dla mojego podniebienia :D

      Usuń
  19. zapowiada się smakowicie, może wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  20. nie łączyłam nigdy jabłka z serem pleśniowym :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Serek pleśniowy - o tak to lubię ;) Smakowite śniadanko w sam raz na niedzielny poranek :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam to połączenie! Często robię sakiewki z ciasta francuskiego właśnie z serem pleśniowym i jabłkami z pieprzem, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  23. świetne śniadanie! podoba mi się ten spód otrębowy, a na wierzchu można robić wszelkie kombinacje smakowe, na pewno skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  24. Lekka tarta w wersji śniadaniowej - super pomysł! Lubię połączenie ser pleśniowy + słodkawa gruszka bądź jabłko ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. świetny pomysł!:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. to prawie jak i wczoraj u mnie! ;) jestem zwolenniczką takich 'szalonych połączeń'!
    i dalej nie pojmuję dlaczego to tylko ja mieszkam tutaj w blogosferze bardziej na pomorzu..! ;D

    OdpowiedzUsuń
  27. Chyba skorzystam, podczas 4 dni moich wytrawnych śniadań :D Bo wygląda wspaniale!
    Uwielbiam Kraków... gdybym tylko miała bliżej, od razu spakowałabym się i przyjechała :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wow, nigdy bym nie pomyślała, żeby połączyć plesniowy z jabłkiem, a bardzo go lubię!

    OdpowiedzUsuń
  29. Ktoś kiedyś dał mo spròbować sera z niebieską pleśnią (nie wiem czy tak to sie nazywa, ale tak wyglądało;D) i nigdy więcej! Nie wiem, moze inne są i dobre, ale ten nie był..
    To juz wole ser żółty;D
    Ale jak otwierała mi sie str to myślałam ze to omlet z jablkami i twarozkiem;D wiec dalej utrzymuje ta tonacje i stwierdzam, ze śniadanko pyszne!;))

    OdpowiedzUsuń
  30. Brzmi cudnie, skuszę się może raczej na taki obiad ;>.

    OdpowiedzUsuń
  31. A właśnie, czy ktoś ogarnia to powiedzenie? Że wyjątek potwierdza regułę?;D

    OdpowiedzUsuń
  32. oo! ciekawe połączenie :D

    OdpowiedzUsuń
  33. A gdzie kulturalne spotkanie w jakimś przybytku monopolowo-soczkowo-akademicko-domowym? :D I poranna wyprawa po kefirek na kaca?! xD

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam sery pleśniowe! To musiało być pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Super pomysł, u mnie zawsze serek się znajdzie:)

    OdpowiedzUsuń
  36. A widzisz, ja średnio za słodkim jestem. Konkretna babka ze mnie! Jednak jak już mnie najdzie to potrafię zjeść słodyczy aż nad to! :) Natomiast ser pleśniowy... KOCHAM

    OdpowiedzUsuń
  37. kocham wszelkiego rodzaju ser i takie połączenie mi jak najbardziej pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Tu jak zwykle smacznie od samego rana :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetnie przygotowana tarta! Szukam ostatnio sera pleśniowego, który najbardziej przypadłby mi do gustu, a co za tym idzie i dobrego przepisu :)
    Zapisuję!

    Koncert Jessie Ware i ewentualnie The xx :)

    OdpowiedzUsuń
  40. super pomysł na śniadanie:)
    aż żałuję, że nie jestem z Krakowa ;/

    OdpowiedzUsuń
  41. WIEKI u Ciebie nie byłam! :( Ale patrzę i sobie myślę OHO jest banan na chlebku :)
    A tu jaka niespodzianka!! Supcio

    OdpowiedzUsuń
  42. mniam! uwielbiam sery. To moje drugie uzaleznienie zaraz po czekoladzie ;)

    OdpowiedzUsuń