niedziela, 23 grudnia 2012

owsianka z suszonymi owocami i świąteczne wypieki!

"Coraz bliżej święta, coraz bliżej święta ..."
http://www.youtube.com/watch?v=eI3dFEVCCBw
Od dziecka z niecierpliwością oczekuję tych wyjątkowych dni.W pierwszej kolejności nie mogę się doczekać ubierania choinki. Zawieszam na zielonych gałązkach bombki, łańcuchy i kolorowe światełka.
Na parapecie stawiam porcelanowego Pana Bałwana; na stoliku obok łóżka - Świętego Mikołaja.
Zapalam cynamonowe kadzidełko.Włączam kolędy i piosenki świąteczne, podśpiewuję pod nosem,
a gdy się zapomnę - śpiewam, ile tylko mam sił w gardle; niech usłyszy mnie cały świat!
Szukam najlepszych, najsłodszych przepisów. Obowiązkowo - piernik, bez niego nie ma Świąt;
mocno kakaowy, z nutką cynamonu, przekładany konfiturą śliwkową, oblany czekoladą.
Jest też jego "mniejsze" rodzeństwo - urocze pierniczki; różnorakie kształty: choinki, domki, dzwonki, gwiazdki i serduszka, ozdobione kolorowymi posypkami, cukrowymi gwiazdeczkami.
Od rana do wieczora krzątam się po kuchni, pomagam mamie, a czasem role się odwracają i to mama pomaga mi. Razem tworzymy duet idealny. Pracujemy, niczym małe elfy w fabryce zabawek.
Co chwilę zerkam przez okno - patrzę, czy w końcu spadł śnieg, czy zrobiło się biało.
Czekam na ten najważniejszy wieczór, gdy wszyscy razem siądziemy przy jednym stole.
Czekam na barszcz czerwony z uszkami. I na pierogi z kapustą i grzybami, w których ukryte
są "grosze na szczęście" - parę razy nawet udało mi się na nie trafić!
Czekam na rozmowy i głośne śmiechy.
Kolejny rok, kolejne Święta. Czas biegnie do przodu, dorastam, zmieniam się - ale to uczucie,
które mam w sercu jest ciągle to samo. Nadal tak samo niecierpliwie wyczekuję Pierwszej Gwiazdki.
W domu nadal pachnie cynamonem, pomarańczami i miłością.
(La Lolla, dziękuję, że zaprosiłaś mnie do tej zabawy!
A ja zachęcam do opowiedzenia o swoich Świętach, "tych wczoraj i tych dzisiaj" całą blogosferę!)

Chwalę się kolejnymi wypiekami! Które, nieskromnie mówiąc/pisząc, uważam za udane. Kruche gwiazdeczki z cynamonową nutą, oprószone cukrem pudrem. Delikatne w smaku. I moja pierwsza babka "z gwiazdką" nad którą drżałam w obawie o to, że będzie kompletną porażką, a tutaj proszę! Udało się! Na stole wigilijnym zajmie honorowe miejsce.



Dzisiaj zapowiada się dzień pełen porządków. W kuchni już prawie wszystko gotowe, więc czas zabrać się za resztę mieszkania. Ale spokojnie, bez pośpiechu. W rytm świątecznych piosenek. I wiecie? Pada śnieg! 

CYNAMONOWA OWSIANKA Z SUSZONYMI OWOCAMI

43 komentarze:

  1. babka rządzi :) Jest genialna, jak to zrobiłaś? ;)

    Nieskromnie pisząc-smakowały i to bardzo;) Nawet zachowała się jedna i dałam rodzicom-stwierdzili, że trochę mało nadzienia, ale dobre:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł zaczerpnęłam stąd:
      http://kolorowowkuchni.blogspot.com/2012/12/babka-z-gwiazdka.html
      Tylko ciasta robiłam troszkę "po swojemu" :))

      Usuń
    2. Muszę wejść i zobaczyć jak to jest zrobione ;D

      Usuń
  2. Kochana, jak to opisujesz, to czuje się magię.. NA pewno będziesz miała wspaniałe święta :)
    A śniadanko - pyszne. Widzę, że jednak zdecydowałaś się na klasyczne połączenie :) Trochę mi się kojarzy z kompotem z suszu.

    OdpowiedzUsuń
  3. podziel się tajemnicą babki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak pięknie opisujesz te święta, że aż mam łezki w oczach i zarazem się lekko uśmiecham. To kochane, że jeszcze istnieją takie idealne święta i, że mogę tego posłuchać gdzieś gdzie nie ma specjalnego przesytu w słowach. Cudowny okres już jutro, na pewno się niesamowicie niecierpliwisz :) Chciałabym, żeby chociaż połowicznie i u mnie tak było... ale to tylko marzenia.
    Poza tym nie mogę się nadziwić tej gwiazdki w babce! Jakim cudem to zrobiłaś?! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm ta owsianka , suszone owoce ,cynamon - idealnie !
    ja też kocham święta ;) to najlepsze w roku dni ;D
    a babka jest świetna !

    OdpowiedzUsuń
  6. zdradź kovhana, jak zrobiłas tą gwiazdkę w środku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomysł zaczerpnęłam z bloga:
      http://kolorowowkuchni.blogspot.com/2012/12/babka-z-gwiazdka.html :))

      Usuń
  7. pyszne! Taka świąteczna :) poza tym wszystko co z cynamonem to zjem :p

    OdpowiedzUsuń
  8. Suszone owoce w owsiance , uwielbiam!
    Babka wyglada cudownie! W życiu bym takiej nie zrobiła :O
    Mogłabym prosić o przepis na ciasteczka? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis na ciasteczka :))
      (około 70 sztuk)
      250g mąki pszennej
      jajko
      125g miękkiego masła
      łyżeczka proszku do pieczenia
      100g cukru
      1 opakowanie cukru wanilinowego
      1 łyżka cynamonu
      1 łyżeczka imbiru
      1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
      Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i przyprawami (cynamon, imbir, gałka muszkatołowa); dodać cukier, cukier wanilinowy, masło, wbić jajko i wyrobić ciasto (ręcznie).
      Gotowe ciasto owinąć w folię aluminiową i wstawić do zamrażalnika na 10 minut.
      Po upływie czasu wyjąć, rozwałkować na blacie (podsypywać mąką) i wykrawać ciasteczka. Piec przez 10-13 minut w 180 stopniach (termoobieg).

      Usuń
  9. ta babka jest obłędna! wyślij mi trochę śniegu, proszę :3

    OdpowiedzUsuń
  10. oj tam, święta są magiczne, mimo że kojarzą mi się z wielkim sprzątaniem i gotowaniem, chociaż co do gotowania nie mam żadnych obiekcji. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. im więcej piszesz, tym lepiej, uwielbiam Cię czytac:)
    i cudowne wypieki, a to gwiazdkowe ciasto to po prostu mistrzostwo!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Babka jest śliczna! Gwiazdka idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale piękne ciasto! Ja teraz piekę keksa, potem pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz się dziewczyno czym chwalić! <3

    OdpowiedzUsuń
  15. no nie mogę wytrzymać! Madzia jesteś moim mistrzem, bez kitu!:)
    ta gwiazdka w cieście wygląda obłędnie - zapamiętam i robię w najbliższym czasie, przecież zima będzie jeszcze trwać i po świętach:P

    OdpowiedzUsuń
  16. gdzie Ty masz ten śnieg misiu? :D u mnie nie pada :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rano padał! :D Ale już przestał :<
      Ale taras mam biały jeszcze, więc się chwilowo cieszę :D

      Usuń
  17. Musisz powiedzieć jak zrobić tą gwiazdkę w babce, proszę !!! Wygląda ślicznie :)
    Śniadanko też smacznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  18. piękne ciasto!!! cudo Ci wyszło:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale cudna ta babka ;) opowiadasz o świętach w taki sposób, że naprawdę czuję ich magię ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ta babko jest genialna *.*
    Mm, pyszna owsianka :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiesz, mam wrażenie, że czytam własne słowa - mamy bardzo podobne odczucia co do świąt, cieszę się, że ktoś jeszcze tak pozytywnie i z entuzjazmem celebruje każdą minutę! Twoje wypieki są niesamowite :))

    OdpowiedzUsuń
  22. Pięknie to opisałaś, u mnie jest niemal identycznie :)) ... Ta gwiazdka w placku jest cudowna! :D A na ciasteczka na pewno każdy się skusi :)

    OdpowiedzUsuń
  23. jakie cudowne wypieki<3
    mówiłam już że uwielbiam Twój sposób pisania?;)
    u mnie jest dużo śniegu ale nie miałabym nic przeciwko żeby go przybyło;)
    a i mogłabym prosić maila do Ciebie?

    OdpowiedzUsuń
  24. ta babka wygląda niesamowicie :) aż szkoda ją zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem uosobieniem Grincha Magd! Dlatego podziwiam Twój zapał do świąt! ;)
    Babka ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ta gwiadkowa babka sprawiłaby minus 10 od bycia uosobieniem Grincha <3 Ty mnie kusisz Bejbe naprawdę mnie kusisz!
      Boshesz! Dzięki Tobie/Przez Ciebie się do Krakowa przekonuje powoluśku!

      Usuń
    2. Macie w Krk KSSiP ♥ Szkołę sądownictwa i prokuratury więc...
      a Tygryski jarają się byciem sędzią lub prokuratorem :D

      No dobra ale Ciiiiii bo stracę imidż i słodki uśmiech zielonego wrednego stwora! A odwiedzić kiedyś odwiedzę choć może byś wpadła do Trójmiasta, co?*leń*

      Usuń
    3. Dobra ale mam całą listę osób do omijania w Krk! ;D

      Oj cichaj cichaj wszyscy mamy nadzieję,że otworzą oddział tejże szkoły w Wawie. ;D

      A co do spotkania będzie trzeba coś ogarnąć koniecznie :D Jestem nawet skłonna robić kawę i zgrywać poważną by Ci wstyd nie było(potrafię robić naprawdę głupie rzeczy xD) Och lubię zrywać się z zajęć by odbierać z dworca znajomych bloggerów ♥

      Usuń
    4. No to trzeba uzgadniać terminy ma cherie! I uzgodnić je jakoś kto co gdzie jak do kogo :D

      P.S. Zastrzegam,że nie ponosze odpowiedzialności za szkody wyrządzone w psychice i ewentualne leczenie psychiatryczne :D

      Usuń
  26. mniam mniam pyszności!

    http://www.facebook.com/pages/Grubasek/253729491358065

    OdpowiedzUsuń
  27. babka z gwiazdką rewelacja! jeszcze takiej nie widziałam! Radosnych Świąt! ale śniegu podobno nie będzie..:(

    OdpowiedzUsuń
  28. dziękuję za komentarz i życzenia i jeszcze raz zdrowych i prawdziwie rodzinnych świąt Bożego Narodzenia :)

    też zauważyłaś, że święta zbliżają blogerow? ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. u nas również śnieg co mnie cieszy niesamowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. u nas również śnieg co mnie cieszy niesamowicie ;)

    OdpowiedzUsuń