piątek, 21 grudnia 2012

kokosowa kasza jęczmienna!

Dziękuję za wszystkie komplementy pod adresem moich pierniczków! Mam nadzieję, że skoro Wam się tak podobają to i rodzina będzie zachwycona, gdy poczęstuje ich nimi w poniedziałkowy wieczór. A dzisiaj wypieków ciąg dalszy! W planach są cynamonowe gwiazdeczki, piernik z konfiturą śliwkową, babka "z gwiazdką" i kolejne słodkości dla najbliższych pod choinkę. Dużo pracy przede mną, także biegnę do kuchni! Włączam świąteczne piosenki i zaczynam zagniatać ciasto. Wcześniej jeszcze tylko śniadanie!

KOKOSOWA KASZA JĘCZMIENNA Z GORĄCYM SOSEM JAGODOWYM

I koty! Przedstawiam Leona i jego uwielbienie do pudełek oraz obrażoną Neskę.


I LiebsterBlog jeszcze! Wczoraj ponownie zostałam nominowana do zabawy, co mnie niezmiernie ucieszyło! Sandra, dziękuję! Tak więc odpowiadam na pytania.
1) Twoja największa zaleta?
Samozaparcie.
2) Czy masz jakieś alergie pokarmowe?
Jako dziecka nie tolerowałam laktozy, na szczęście z wiekiem ta alergia przeszła.
3) Najlepszy pomysł na poprawę humoru to….
Kubek gorącego kakao i jakaś dobra komedia!
4) Jak najchętniej spędzasz czas wolny?
W kuchni! Piekę, gotuję i dobry humor gwarantowany. Ale oprócz tego lubię spotkania ze znajomymi, spacery, wypady do kina/na lodowisko, na dobrą kawę do ulubionej kawiarni. Czasem lubię też posiedzieć w domu, poczytać książkę, pooglądać filmy.
5) Prowadzisz życie raczej spokojne czy wszędzie się spieszysz?
Wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach pośpiech jest czymś nieuniknionym. Jednak osobiście staram się zwolnić, kiedy tylko jest to możliwe.
6) Jesteś zorganizowana czy robisz wszystko na ostatnią chwilę?
Raczej zorganizowana, chociaż zdarzają się "wpadki".
7) Ulubione śniadanie na leniwy weekend to…
To "nie ważne, co; ważne z kim!".
8) Co najbardziej denerwuje Cię w zachowaniu innych?
Fałsz. Okłamywanie innych i samego siebie.
9) Czy masz jakąś bratnią duszę, której możesz powiedzieć o wszystkim?
Tak, w moim sercu jest kilka takich osób.
10) Spędzisz tegoroczne Święta w domu czy gdzieś wyjeżdżasz?
Święta, jak co roku, spędzam w domu, w towarzystwie najbliższej rodziny
11) Ulubiona potrawa wigilijna?
Barszcz czerwony z uszkami! Numer jeden!

37 komentarzy:

  1. w takim razie miłej pracy:) ja też zabieram się dzisiaj za piernik;) mniam

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ta kasza, nigdy jeszcze nie jadłam ;-) A nominacja w pełni zasłużona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam wszystko co kokosowe, a kotki sliczne- sama mam jednego:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale słodziaki :) ja też od kilku dni piekę słodkości najróżniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. oo to dużo wypieków jeszcze przed Tobą, powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale kochana obrażona Neska :D I Leon w pudełku! Tak słodko!
    Sos jagodowy, mniam! Twój własny? Ja dzisiaj kupiłam jakiś zdrowy czysty mus jagodowy, trochę na niego wydałam, ale nie mogłam się oprzeć. :) myślę, że jakaś owsianka będzie z nim genialna. Szkoda, że te wszystkie kasze niezbyt mi smakują. Ale się napieczesz, hoho, Twój domek przesiąknie ciastowymi zapachami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sos jagodowy robiła moja babcia :)

      Usuń
  7. Zazdroszczę tego pichcenia, ja też chcę! Cudowne kociaki, a śniadanko jak znalazł na wzmocnienie przed bojami w kuchni;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudne kociaki :) Powodzenia w kuchni, ja mam jutro dzień pieczenia ;)
    Ale mi narobiłaś apetytu na mannę, w dodatku kokosową, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale to nie manna; to kasza jęczmienna :)

      Usuń
    2. w jaki sposób ją przyrządziłaś? ;)

      Usuń
    3. 60g kaszy jęczmiennej najpierw przepłukałam wodą, następnie zalałam 3/4szkl mleka +1/4szkl wody; dodałam 3 łyżki wiórek kokosowych i zagotowałam. Trzymałam na ogniu, aż do zgęstnienia kaszy :)
      Wyłożyłam na miseczkę i polałam jagodami w syropie.

      Usuń
  9. ten sos jagodowy wygląda pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Kokosowo, uwielbiam. :)
    Mnie po wczorajszym cieście do kuchni znowu nie wpuszczą przez co najmniej miesiąc, bo piekarnik "prąd zżera" więc z wypieków świątecznych już nici. ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. czytając Twoje odpowiedzi prawie pod wszystkimi mogłabym się podpisać (jedynie oprócz tej alergii) :) Ale fajny ten kotek, teraz tylko zamknąć pudełko i prezent gotowy! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale koteczki . :> A ten sos musiał być booski. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. śniadanie przepyszne ,nie ma to jak kokos !
    wypieki zawsze mi poprawiają humor ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. I kokos i ten sosik to dla mnie nieeebo ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. jak to? Co ty jeszcze tutaj tworzysz?;) Oj.. Ale masz dziewczyno zapał, pogratulować!
    A z niecierpliwością czekam na te cynamonowe cuda ;D A rodzinka na pewno będzie zachwycona ;)
    Śniadanko pyszne-czy ja się nie powtarzam?

    OdpowiedzUsuń
  16. moją potrawą wigilijną numer 1 są zawsze makówki, uwielbiam je :D
    A śniadanie masz mega! Kokos i dżem, pycha. Bierz się do roboty! Ja już na szczęście mam wszystko gotowe...

    OdpowiedzUsuń
  17. kokos i jagody, połączenie idealne<3 miłego urzędowania w kuchni kochana, chwal się potem wszystkimi wypiekami:*
    i na gofry zapraszam zawsze, wpadaj, kiedy tylko będziesz chciała!

    OdpowiedzUsuń
  18. Pracowity, ale jakże miły dzień :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Idealne smaki <3
    Podzielisz się zdjęciami tych pyszności które jeszcze tworzysz ? :P

    OdpowiedzUsuń
  20. siedzę i kombinuję.. jak tu wyrwać się z tych porządków i polecieć szybko do Ciebie na te pyszności! haha nie kuuuuś już proszę :D
    kiss! :*

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj mega śniadanko i mega kociaki, co tu dużo gadać :D Kolejny liebster? Nie dziwne to wcale :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Podziwiam Cię za te wszystkie świąteczne wypieki. Ja nigdy nie wiem kiedy zacząć piec i ostatecznie brakuje mi czasu :/

    Ta kaszka z sosem wygląda tak delikatnie i apetycznie *_*

    OdpowiedzUsuń
  23. najlepsze miseczka pod słońcem! ;) i te kociaki - słodziutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Prosto a tak smacznie :) Mniam!
    Oj tak barszcz z uszkami... to to na co czekam najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ηi there it's me, I am also visiting this site on a regular basis, this website is really nice and the users are really sharing nice thoughts.
    My page: search engine optimization greece

    OdpowiedzUsuń
  26. Keep on working, great job!

    my page; plus de twitter followers

    OdpowiedzUsuń
  27. Thanks for finally talking about > "157." < Loved it!

    Feel free to surf to my page ... seo service canada

    OdpowiedzUsuń
  28. What's up, just wanted to tell you, I enjoyed this post. It was inspiring. Keep on posting!

    Feel free to surf to my page ... rasta shirts

    OdpowiedzUsuń
  29. I love it whenever people come together and share views.
    Great blog, continue the good work!

    My web blog go to this site (www.youtube.com)

    OdpowiedzUsuń
  30. I'm extremely inspired along with your writing talents as neatly as with the layout to your weblog.
    Is that this a paid subject or did you modify it your self?
    Either way keep up the excellent high quality writing, it's uncommon to look a nice weblog like this
    one nowadays..

    my website Cheap Nike Free Run 2

    OdpowiedzUsuń