niedziela, 25 listopada 2012

makowe placuszki z manny!

Niedziela, a ja nastawiam budzik. Dziwne? Dziwne. Chociaż patrząc na ilość materiału do nauczenia i stos tekstów do przeczytania, leżących na moim biurku - to całkiem naturalne. Normalne. Mimo braku chociażby najmniejszych chęci - podnoszę się z łóżka. Oczywiście proces ten trwa dobrych kilkanaście minut. To wcale nie jest takie proste. Schodzę do kuchni, wstawiam wodę na kawę, przypominam sobie, że dzisiaj na śniadanie planowałam zrobienie placuszków - wiecie, że od razu mi lepiej? Tak, dzisiaj placuszki. Z kaszy manny. Na zakończenie tygodniowej akcji. Nawet nie wiem, kiedy minęły te wszystkie dni. Pyszne poranki z kaszą manną, codziennie coś innego, nigdy nie była to wersja tradycyjna tego produktu - tak, jak obiecałam. Mam nadzieję, że i Wam podobały się wszystkie przepisy. Liczę również na to, że parę osób przekonało się do kaszy manny; zobaczyło, jak wiele potraw można z niej przyrządzić.

makowe placuszki z kaszy manny z jabłkiem; serek wiejski z suszoną żurawiną

Przepis (jedna porcja):
inpiracja
3 łyżki kaszy manny
2 łyżki mąki żytniej
jajko (osobno żółtko i białko)
2/3 szkl mleka
1 (płaska) łyżka stewi
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta sody
2 łyżki maku
Kaszę mannę zalać mlekiem, posłodzić stewią, zagotować; trzymać na ogniu, aż do zgęstnienia. Odstawić na moment, do wystudzenia. Dodać żółtko, mak, proszek do pieczenia i sodę. W osobnej miseczce ubić białko na sztywną pianę; delikatnie połączyć z kaszą. Placki smażyć na rozgrzanej, lekko natłuszczonej (oliwą z oliwek) patelni, aż do zarumienienia.

Na sam koniec podsumowanie tygodniowej akcji "Kasza manna":
poniedziałek-ciasto z kaszy manny 

Ciekawa jestem, jakie są Wasze wrażenia i opinie na temat tej akcji?
Podobała się Wam? Co powiecie na podobne akcje w przyszłości?

31 komentarzy:

  1. ja w ogóle nie wiem co powiedzieć bo każdy dosłownie każdy przepis był pychowaty :) Ja kocham naleśniczki i placuszki, więc chyba te najbardziej mnie urzekły, ale ogólnie akcja SUPER i mnie inspirowała każdego ranka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, to miłe, co piszesz! :)

      Usuń
  2. Ale piękne Ci wyszły :) Dodatek maku to strzał w dziesiątkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooo inne tło bloga!
    bardzo fajna zmiana!;)
    a placuszki jak najbardziej apetyczne ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Akcja była bardzo fajna, zapisałam sobie wszystkie przepisy i będę kombinować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dzisiejsze śniadanie chyba najbardziej mi się podoba z całego tygodnia, bo zdecydowanie kojarzy mi się ze świętami<3

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam placuszki z manny a dodatek maku to świetny pomysł! :)
    Osobiście akcja bardzo mi się podobała, na pewno wykorzystam wszystkie przepisy! :>
    I widzę zmiany w wyglądzie, super! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. A do wiejskiego dodałabym miód;)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm makowe placuszki ,pycha to wymyśliłaś ;D świetne śniadanie ;)
    miłej nauki ;p ja też mam sporo...

    OdpowiedzUsuń
  9. wspaniałe musze wypróbować :) !
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam placuszki z manny, są takie delikatne..
    Świetny miałyście pomysł z tą akcją, każdy przepis godny uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetnie !
    co do akcji do bardzo mi się podobała :)
    jak dla mnie to byłabym chętna do podobnej z kaszą jaglaną ... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ależ zakończenie akcji! Mmmm.. dla mnie kasza nigdy zła nie była, ale teraz to nawet nudna nie jest ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie też kasza manna! Nie w formie placuszków, ale równie pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. fajna akcja i fajne przepisy:)

    OdpowiedzUsuń
  15. właściwie ja też dowiedziałam się niedawno, zresztą przy okazji konkursu u którejś z dziewczyn :)
    ale to dobra okazja żeby popiernikować hehe :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Genialnie Ci wyszły :)
    Akcja mi się bardzo podobała i czekam na podobne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dostarczyłaś całe mnóstwo przepisów, więc jest co wypróbowywać ; )

    OdpowiedzUsuń
  18. te placuszki to aż kuszą swoim wyglądem:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kolejne przepisy na śniadanka do wypróbowania. :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam wszystko co z makiem więc biorę w ciemno ^^

    OdpowiedzUsuń
  21. Szkoda, że akcja już się kończy. Pomysł świetny, kiedyś na pewno go wykorzystam, jestem ciekawa, jak smakują takie placuszki :) Ale zaczynając dzień takim śniadaniem, nawet cała jego reszta spędzona nad książkami nie wydaje się aż tak straszna :)

    OdpowiedzUsuń
  22. U Ciebie też chyba Świątecznie, bo mak i żurawina przywołują u mnie nastrój Świąteczny, pysznie i ta manna, zaskakujące na ile sposobów można ją wykorzystać, zapisuję wszystkie możliwe, będę kombinować, bardzo pomogłaś się do niej przekonać:*

    OdpowiedzUsuń
  23. Nominuję Cię do Liebster Blog. Zapraszam do zabawy;)

    http://pychaciasta.bloog.pl/id,332533257,title,Liebster-Blog-Award,index.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękna akcja!! :)
    Cześć przepisów chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Moim zdaniem akcja pomyślana i przeprowadzona idealnie ! Do następnej chętnie się dołączam ! Takie akcje to bardzo dobry pomysł - ludzie nie zdają sobie sprawy z tego jak wazne są śniadania i jak zdrowo i pysznie można je przyrządzić ! To wielka szkoda, że tylko osób wciąż uważa nie jedzenia śniadania za rzecz zupełnie naturalną, która im jeszcze wychodzi na zdrowie bo przeciez ( w ich błednym mniemaniu ) ucinają sobie te 400 kcal ...Bzdura ! A gdyby tak wszyscy jedli śniadania takie jak wy mmmmm ♥ !Mmmm no właśnie, śniadanie jak zwykle cudo, nic tylko zazdrościć, i jeszcze takie zdrowe ! I jaki cudowny nowy wygląd bloga ! Taki radosny ! Hahahaha to zabawne ja też dziś zrobiłam "remont" blogowy u siebie :D To chyba jakiś dzień na zmiany !

    OdpowiedzUsuń
  26. podzielam wcześniejsze opinie ;) wyczarowałaś znakomite śniadanka z udziałem kaszy manny ;) ja też ją lubię, wiec chętnie sobie coś przygotuję z niej;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mmm pycha, szkoda, że od jutra biorę się za siebię i przechodzę na dietę, bo już bym je piekła :D

    OdpowiedzUsuń
  28. fajny pomysł na placuszki:) a z tym budzikiem niestety czasem mam podobnie:(

    OdpowiedzUsuń