sobota, 24 listopada 2012

naleśniki z kaszy manny!

Dzisiaj śniadanie na obiad/obiad na śniadanie; jak kto woli. A wszystko przez to, że wczoraj wzięłam udział w kolejnej edycji Nocy Reklamożerców. Było świetnie! Ciekawe reklamy, które doprowadzały do śmiechu i bólu brzucha; były jednak też takie, które dawały sporo do myślenia. W przerwach konkursy, poczęstunek, muzyka. Już wcześniej słyszałam wiele pozytywnych opinii na temat tego maratonu reklam, cieszę się więc, że w końcu sama mogłam w nim uczestniczyć. Wspaniała zabawa, szczerze polecam!



naleśniki z kaszy manny z twarożkiem, musem jabłkowym, żurawiną i kokosem

Przepis (na 3 naleśniki):
inspiracja
CIASTO:
5 łyżek kaszy manny
2/3 szkl mleka
jajko
szczypta soli
1 (płaska) łyżka stewi
NADZIENIE:
twaróg
mus jabłkowy
suszona żurawina+ kokos (do posypania)
Jajko wbić do miski, porządnie roztrzepać. Połączyć z mlekiem. Wsypać kaszę, stewię i sól. Wymieszać. Odstawić na godzinę. Przygotować nadzienie - twaróg zmiksować z musem jabłkowym, dodać żurawinę; wymieszać. Gdy ciasto będzie gotowe - wylewać porcjami na dobrze rozgrzaną (można delikatnie natłuścić oliwą z oliwek) patelnię i smażyć z obu stron, aż do zarumienienia. Gotowego naleśnika zsunąć na talerz. Powtarzać czynność z resztą masy. Gotowe naleśniki wyłożyć nadzieniem i zawinąć. Posypać kokosem.

47 komentarzy:

  1. No i są Twoje pyszności <3 Wyglądają genialnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. też dziś u mnie naleśniki-ale biszkoptowe :)
    Pyszne nadzienie, pozazdrości :)

    Słyszałam o tej Nocy, ale jakoś nie miałam odwagi iść-skoro przełączam kanały w TV gdy widzę reklamy to po co do kina?
    Ale mówisz, że fajnie było, co?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to zupełnie co innego, niż oglądanie reklam w domu :) Tam nie było takich, które widzi się na codzień :D
      Były puszczane reklamy z innych państw, zarówno takie śmieszne, jak i dające do myślenia spoty reklamujące różne kampanie światowe.
      Jedne z pierwszy reklam, nawet sprzed 100 lat :)

      Usuń
    2. Jakoś i tak nie ciągnie mnie na tego typu imprezy ;p

      Usuń
    3. każdy lubi coś innego, to naturalne :)

      Usuń
  3. naleśniki z kaszy manny? ale jako ciasto czy nadzienie?
    pysznie wygladaja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jako ciasto :) wszystko jest w przepisie.

      Usuń
  4. genialnie wyglądają! ;)
    ja kiedyś byłam na nocnym maratonie, ale filmowym
    3 filmy, pamiętam, że na ostatnim usnęłam;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Dostaję czasem takie reklamy, które nie zaistniały, mailem. Uwielbiam je!!Oj fajna nockę miałaś. Ja nudną...Spałam...
    Nie sądziłam, że można tyle wspaniałości zrobic z kaszy mannej....

    OdpowiedzUsuń
  6. Mannej czy manny? Chyba popłynęłam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. manny; ale czasem sama mam problem z odmianą pewnych słów! :))

      Usuń
  7. świetne naleśniki, wyglądają rewelacyjnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. smakowitości!
    a o Nocy Reklamożerców słyszałam, ale jakoś się nie wybrałam :( może za rok;)

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie smakowite naleśniki! mniaaam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne naleśniki! A o takim maratonie nie słyszałam, ale wydaje się ciekawy i chętnie wzięłabym udział w czyms takim :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie też dzisiaj były naleśniki, ale takie zwykłe ;-) Twoje wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam kaszę mannę, dlatego będę musiała wypróbować takie mannowe naleśniki;)

    OdpowiedzUsuń
  13. pyszne! :)
    jakie ładne tło bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  14. pycha! nigdy nie byłam, może kiedyś pójdę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. pyszne;) a Ty widze prowadzisz bardzo ciekawe życie;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Odkąd zraziłam się w przedszkolu do kaszy mannej to nie mogę się do niej przekonać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w naleśnikach nie jest wyczuwalna, warto spróbować :)

      Usuń
  17. Pierwsze słyszę o czymś takim jak ta noc :) jak to wygląda? :P

    ależ smakowicie u Ciebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja pierwszy raz w ogóle o takim maratonie słyszę, bardzo fajna sprawa!:)
    usmażysz mi takie naleśniki? mnie z manny nigdy nie wychodzą:<

    OdpowiedzUsuń
  19. fajny pomysł na odmienione naleśniki :) i widzę zmiany na blogu - najs! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. też je chciałam robić już dawno i jeszcze mi się nie udało :O

    OdpowiedzUsuń
  21. Łał jak ładnie teraz u Ciebie:) a naleśniki pychotka.

    OdpowiedzUsuń
  22. Pycha naleśniowy, ja kiedyś chciałam iść ale skręciłam tego dnia kostkę :) TYle do czynienia z takim fajnym wydarzeniem :) hahah

    OdpowiedzUsuń
  23. nigdy nie robiłam z manny ale po twoim wpisie na pewno zrobię , są genialne <3

    OdpowiedzUsuń
  24. super pomysły ! podziwiam:)
    ps. zapraszam na mój nowy blog
    http://miss-coffie.blogspot.com/
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Miło mi Cię zaprosić do zabawy mm nadzieję ,że dasz się skusić : http://kuchennesentymenty.blogspot.com/2012/11/liebster-blog-award.html :)

    OdpowiedzUsuń
  26. przepisy super! :D niezwłocznie wypróbuję naleśniki z kaszą manną.
    Gdzie zdobyłaś stewię? Pzdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ze sklepu internetowego, zamówienie składałam przez allegro :)

      Usuń
  27. Bardzo różnią się w smaku od tradycyjnego naleśnika z mąki?:) Które są lepsze, wg Ciebie?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te z kaszy manny są, według mnie, lepsze :) Od tych tradycyjnych różnią się przede wszystkim tym, że są dużo bardziej delikatne i takie ... Kremowe jakby :)

      Usuń
  28. myślisz że można by było zrobić ciasto wieczorem a rano usmażyć ?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że tak :) tylko lepiej schować je na tę noc w jakieś chłodne i zaciemnione miejsce.

      Usuń
  29. Genialne ! do 'ciasta' dodaje czasem także różne owoce calość miksuje blenderem dla lepszej konsystencji dodaje także trochę wody gazowanej jak do zwykłych naleśników zamiast dużej ilości mleka a jako nadzienie, kiedy brakuje juz czas, serek danio ;) zdrowe i pyszne !

    Madzia świetny przepis ! Monika z 3e ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Monia! :* spróbuję z tymi zmiksowanymi owocami do ciasta! brzmi genialnie!

      Usuń
    2. osobiście najlepiej według mnie sprawdza się banan ! ;) Pozdrawiam gorąco i życzę jeszcze więcej sukcesów !

      Usuń
    3. tak właśnie nawet pomyślałam o bananie! :) dziękuję! :)

      Usuń
  30. Właśnie zrobiłam naleśniki wg przepisu, i nie chcę tu hejtować, nic z tych rzeczy.. ale osobiście nie podeszły mi te naleśniki. Wolę standardowe naleśniki z serem albo dżemem, bądź warzywami na ostro. Zmieszanie musu jabłkowego z twarogiem to kompozycja nie dla mnie.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdy lubi co innego, to oczywiste :)

      Usuń