wtorek, 23 października 2012

chałwowa owsianka!

cynamonowa owsianka z waniliową chałwą i jabłkiem 

Sztandarowy produkt firmy Odra - powszechnie znana i lubiana, teraz także przeze mnie, chałwa. Słodki, delikatny smak, u mnie - waniliowy. Przesyłka w końcu doczekała się otwarcia i nie miałam wątpliwości, że pierwszym przepisem z chałwą w roli głównej musi być przepis śniadaniowy; tak więc jest, jest owsianka! Dodatek chałwy okazał się strzałem w dziesiątkę, pod wpływem ciepła delikatnie się rozpuszcza, a owsianka jest dzięki niej niezwykle gęsta i delikatnie słodka. To naprawdę idealny sposób na rozpoczęcie dnia, szczególnie gdy za oknem psuje się pogoda, słońce się chowa, za to przypomina nam o sobie deszcz.
Chałwa to nie tylko słodka przyjemność dla podniebienia, to również zdrowie.

CYNAMONOWA OWSIANKA Z CHAŁWĄ i jabłkiem
Przepis (jedna porcja):
50g płatków owsianych
szklanka wody
1/2 jabłka
łyżeczka cynamonu
100g chałwy waniliowej
Płatki owsiane wymieszać z cynamonem, zalać wodą i zagotować. Gdy owsianka będzie już odpowiednio gęsta, zdjąć ją z ognia, wkroić 50g chałwy i dokładnie wymieszać, aż ta się rozpuści. Gotową owsiankę przelać do miski. Jabłko pokroić w plasterki. Udekorować nimi owsiankę. Dodać resztę chałwy.

47 komentarzy:

  1. moja mama jest wielbicielką chałwy, muszę kiedyś jej takie śniadanko przyrządzić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada rewelacyjnie... Musiała być słodziutka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie jak zawsze! :) polecam też McFlurry z chałwą - mnie naprawdę posmakowały! :P

    OdpowiedzUsuń
  4. A robiłaś swoją domową własną chałwę? POLECAM! Przepis mam na blogu i jest lepsza niż sklepowa! Jak raz zrobisz, wpadniesz w nałóg :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nigdy nie robiłam, ale chętnie zajrzę do Twojego przepisu i może nawet się skuszę!:))

      Usuń
  5. Moja mama bardzo lubi chałwę! więc jak planuję słodki prezent to zawsze jest to chałwa:) Świetne śniadanie, bardzo kuszące!
    Polecam również do ciasta, u mnie na blogu jest mega słodkie z chałwą i sezamem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale fantastycznie wygląda ! bardzo dawno nie jadłam chałwy ... !:P
    rozbudziła się moja ciekawość :D co Ty tam kryjesz w tym piekarniku ... :D hehe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś słodkiego, coś małego, chrupiącego .. :))

      Usuń
  7. Uwielbiam chałwę, to musiało byc pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. lubię chałwę, więc mnie się bardzo podoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię chałwę, ale rzadko ją kupuję. Kiedyś rodzice z Egiptu przywieźli mi chałwę-pastę, do kanapek, to był rarytas!

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam chałwę, zwłaszcza waniliową, ale jeszcze nie łączyłam jej z owsianką, chyba trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Za chałwą nie przepadam, jak dla mnie za słodka, ale może jako dodatek do owsianki byłaby zjadliwa. Tylko pewnie dodam jej mniej. Miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O ciekawe, owsianka z chałwą, musi być slodko!

    OdpowiedzUsuń
  13. sezam pod każdą postacią jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  14. W takie jesienne dni jak ten, słodkie śniadanie to podstawa dobrego humoru, aż do wieczora ;)
    Szczególnie z tak ciekawym połączeniem smaków. Aż chce się iść do kuchni i zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszyscy dookoła krzyczą, ze kochają chałwę! Ja nie mogę się przekonać by jej skosztować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. chałwa to moja miłość. Także w owsiance. Ale jest tak tłusta, ze mało kiedy ją jem, bo po małym batoniku pół dnia nie jestem w stanie nic zjeść.

    OdpowiedzUsuń
  17. czekam na tę zawartość piekarnika :)

    OdpowiedzUsuń
  18. mmmmm chałwa... uwielbiam! uwielbiam pod każdym względem i aż sie dziwie że nigdy z niej nic nie piekłam itp... bo zjadałam na sucho i już nie było co piec :):)
    pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  19. chałwa, uwielbiam! muszę kupić, bo narobiłaś mi ochoty :)
    aa już nie mogę się doczekać tego czegoś z piekarnika :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Owsianka z chałwą wyśmienicie smakuje, można się zasłodzić :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale uwielbiam chałwę. ! Tylko czemu to ma tyle kalorii ? :((

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawy pomysł na wykorzystanie chałwy. Smaczniutko!!! :)
    Ja niedawno z chałwy zrobiłam krem do ciasta i wyszedł bardzo smakowicie, niedługo umieszczę przepis.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. nooo, smaki dzieciństwa jak nic;D

    OdpowiedzUsuń
  24. Oj, cudowne śniadanie, ale chyba sama to wiesz, znając smak :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja niedawno polubiłam chałwę, więc pysznie,pysznie,pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam chałwę. Kiedyś nienawidziłam, ale teraz chyba mój organizm przyswaja każdą dawkę cukru! Nawet tak wielką jaką jest kawałek chałwy! Śniadanie.. już mi brak słów, żeby się zachwycać! Tak jak owsianką z wcześniejszego posta;)

    OdpowiedzUsuń
  27. niezle....ale jak dla mnie za tluste niestety:((

    OdpowiedzUsuń
  28. Mm, cudowne śniadanie, ja jakoś nigdy nie przepadałam za chałwą :P

    OdpowiedzUsuń
  29. idealne śniadanie dla smakoszy chałwy - takich jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  30. aah, uwielbiam takie połączenia :) to śniadanko ma w sobie wszystko to, co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Lubię chłwę, ale toleruje tylko do jednego jej ugryzienia...;) dalej już mi za słodko;)) Z owsianka połączyła się zapewne bajecznie;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Co w piekarniku?! Powiedz powiedz!
    Chałwę lubię z lodami śmietankowymi. Albo z owsianką na wakacjach próbowałam. Tak solo jest za słodka.


    btw. Czytałaś "Die Welle" i oglądałaś film? Właśnie mi zadali na lektoracie germańska duszyczko ♥

    OdpowiedzUsuń
  33. Aż mi wstyd,że nigdy nie miałam spotkania z chałwąxD

    OdpowiedzUsuń
  34. Dla mnie zdecydowanie za słodka C:
    Ale moja mama to zwolenniczka chałwy ^^
    Na pewno było słodko.

    OdpowiedzUsuń
  35. oj tak...chałwa pyszniusio smakuje na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  36. ja fanką chałwy nigdy nie byłam, nie jestem i nie będę, ale w owsiance to musiała byc dobra<3

    OdpowiedzUsuń
  37. mniam! przyznam szczerze, że szaleję za chałwą i w dzieciństwie pochłanialiśmy z tatą ogromne ilości, aż zasładzaliśmy się doszczętnie :) Ja bardzo lubię chałwę w ciastach, bo wtedy nabierają pysznego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  38. ja chałwy za bardzo nie lubię ,ale myślę ,że ta owsianka musiala naprawdę bardzo dobrze smakować ;d

    OdpowiedzUsuń
  39. hej kochanie :* dostałaś mojego maila ? :) / us :)

    OdpowiedzUsuń
  40. U mie chałwianka króluje w niektóre poranki :-) Moja troszeczkę inna, ale każdej trzeba spróbować, wychodzę z takiego założenia. Owsiankę bowiem, zjem każdą!

    OdpowiedzUsuń