środa, 5 września 2012

kakaowe ciast(k)o z jabłkiem!

Słodkie zapachy wydobywające się z piekarnika to wspaniały początek dnia. Mocno kakaowy smak, słodycz jabłek, szczypta cynamonu, chrupiące orzechy i kawa, która stawia na nogi. Śniadanie idealne. Idealne na pożegnanie. Walizka jeszcze stoi pusta, czeka, aż po brzegi wypełnię ją ciuchami, butami, strojem kąpielowym, słomkowym kapeluszem, książkami, okularami przeciwsłonecznymi i przede wszystkim dobrym humorem. W piekarniku powoli rumienią się ciasteczka owsiane, które zabiorę ze sobą w podróż.
Aparat przygotowany, jeszcze tylko baterie trzeba naładować. Kremy do opalania już nie mogą się doczekać, aż w piątek będą przydatne na plaży. Czy to dziwne, że jutro wyjeżdżam, a w dalszym ciągu jakoś tego nie odczuwam? Stres miesza się z radością i podekscytowaniem. Ale jeszcze się z Wami nie żegnam. Zrobię to wieczorem.


(mini) kakaowe ciasto z jabłkiem; serek homogenizowany cynamonowy; mus jabłkowy z orzechami

56 komentarzy:

  1. Śniadanie w takim wydaniu rzeczywiście musi być pyszne i stawiać na nogi:) zazdroszczę wakacji;)) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, jakie piękne i smaczne śniadanie. Miłego pakowania walizki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. śniadanko wrecz rewelacyjne, a miseczka cudna - gdzie kupiłas?
    i dokąd wyjeżdżasz?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miseczka kupiona w Ikei.
      a wyjeżdżam do Bułgarii, na obóz :)

      Usuń
  4. Mniam ! Bardzo bym prosiła o przepis na ciasteczka owsiane ;) Udanego wyjazdu !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję!
      a tutaj przepis na ciasteczka:
      120g margaryny
      1/2 szklanki mąki pszennej razowej
      jajko
      stewia - u mnie 10 tabletek (można zastąpić 1/2 szklanki cukru)
      1/2 szklanki otrąb pszennych
      2 szklanki płatków owsianych
      bakalie
      Margarynę roztopić w mikrofali (ok.1 minuta); odstawić na bok.
      Jajko wymieszać ze stewia (lub cukrem). Dodać margarynę. Wsypać mąkę, otręby, płatki owsiane i bakalie. Porządnie wymieszać. Z powstałej 'masy' formować kulki (lekko spłaszczone) i układać na blaszce, wyłożonej papierem. Piec ok.1h w 170stopniach (termoobieg)

      Usuń
  5. mmm wygląda naprawdę pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Magda,ale super wypiek!pyszne smaki. baw się dobrze i w miarę możliwpści odwiedzaj blogi.., a moze właśnie odpocznij:)pa pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maja, dziękuję!
      ale do internetu nie będę mieć raczej dostępu, wiec taki 10-dniowy urlop od bloga mnie czeka :)

      Usuń
  7. To nie będzie wspaniałych śniadań przez tyle czasu...?

    Po powrocie zaserwujesz nam jesienne przysmaki i na zimę, to i tak tutaj padniemy ze ślinotoku :D

    To ciasto mini - mnie ciekawi... wstawisz przepisik ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie będzie :(
      tez się dziwnie z tym czuję! ale obiecuję fotorelację z Bułgarii! :)
      a co do przepisu - proszę bardzo:
      6 łyżek maki
      1 łyżka kakao
      2 łyżeczki proszku do pieczenia
      3 łyżki mleka
      3 łyżki kefiru
      3 łyżki oleju
      stewia - u mnie 5 tabletek (ale może być cukier)
      1 łyżka musu jabłkowego
      jabłko
      Suche składniki wymieszać w misce, dodać mokre + jabłko pokrojone w plasterki.
      Małą formę wysmarować tłuszczem + bułka tarta, wlać masę i piec w piekarniku ok30-35minut w 180stopniach (termoobieg)

      Usuń
    2. Biorę przepis, bo zapowiada się świetnie :)

      Usuń
  8. to ciasteczko wygląda tak pysznie czekoladowo ! baw się dobrze i wróć do nas cała i wypoczęta :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne śniadanie, mega deserowe jak dla mnie:) (ja dziś chlebek z szyneczka i ogórkiem kiszonym miałam, w porównaniu z Tobą to proza (u Ciebie poezja;) Długo Cię nie będzie? Jak obóz to pewnie 2 tyg.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szynka i ogórek kiszony - bardzo lubię to połączenie! u mnie często pojawia się na talerzu podczas kolacji :)
      śniadania jakoś serwuje sobie zazwyczaj na słodko :)
      nie będzie mnie 10dni, wracam piętnastego września.

      Usuń
    2. Mój deserek rzeczywiście niebo w gębie:) Czyli przerwa u Ciebie do okolic 15/16 września, będę czekała:) Miłego wyjazdu!

      Usuń
  10. ale super mini ciacho! :) Udanego wypoczynku! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto wręcz uraczyło moje oczy! ;) Piękne;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda bardzo efektownie! Ale bym zjadła takie ciacho, idealne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Za ten mus to chyba dałabym się pokroić. Przepyszne. :)

    Życzę przyjemnego wyjazdu i szczęśliwej drogi :) Będę czekała z niecierpliwością na nowe śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Udanego wypoczynku. Zazdroszczę. Ja już wróciłam do pracy :( A śniadanie jak zwykle pierwsza klasa!

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny śniadaniowy zestaw ;) chodzi mi tu zarówno o jedzonko, jak i o naczynia.
    No i skoro gotowa do wyjazdu, to baw się dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przyjemnego pakowanka. Mnie też to czeka za 13 dni :) Pyszne ciacha, czekam na te owsiane, może i ja zabiorę je w podróż :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale cudaśne! Porywam śniadanko! :D Miłej podróży gdziekolwiek jedziesz ;*

    OdpowiedzUsuń
  18. obłędne! dobrze, że jest przepis, na pewno spróbuję! :)
    a gdzie wyjeżdżasz, bo chyba przeoczyłam dokąd? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zazdroszczę! świetnie tam jest, chociaż daaawno nie byłam, ale miło wspominam tamten czas :) to udanego obozu życzę!

      Usuń
  19. Cudnie, jestem zauroczona tym ciachem i pysznymi dodatkami *-*
    Uwielbiam Twoje śniadania i będę za nim tęsknić :(
    Tylko obiecaj, że wrócisz wypoczęta i z ogromem nowych inspiracji! :P :)

    OdpowiedzUsuń
  20. pakuj się szybko i idź wcześnie spać żebyś była wypoczęta :D
    ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Pycha!
    Czekamy z niecierpliwością aż wrócisz i zdasz nam całą relację ;).

    OdpowiedzUsuń
  22. Mus jabłkowy z orzechami włoskimi? To musiało być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  23. jak zawsze apetyczne zdjęcia (;

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam Twoje podanie śniadań, bo zawsze to się tak schludnie i zachęcająco prezentuje. Można jeść oczami!
    Masz chyba bardzo dobrze wyposażone szafki w kuchni, bo co post widzę jedzenie podane w czymś innym!
    Ile czasu będziemy musiały żyć bez tych wspaniałych śniadaniowych widoków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję! :)
      rzeczywiście, na zawartość szafek w kuchni narzekać nie mogę :D
      10dni, wracam do Was piętnastego września!

      Usuń
  25. Jak ja Ci zazdroszczę takich śniadań ;) Ja muszę cały tydzień czekać na coś takiego, przez mój świetny podział godzin. Przepyszne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zjadłabym taki mini placuszek.. po dzisiejszym dniu.. jestem taka zmęczona.. ,że kubek ciepłego mleka i takie ciacho na pewno by się przydały!

    OdpowiedzUsuń
  27. Super śniadanko i bardzo fajne naczynia, w których je podałaś ;). Podoba mi sie to z musem i serkiem ;) miłego wyjazdu.. I pysznych śniadań !;)

    OdpowiedzUsuń
  28. To chyba całkiem normalne. Pewnie poczujesz dopiero jak już wsiądziesz do wybranego środka lokomocji ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajny pomysł na to mini ciasto ;)
    Jak ja Ci zazdroszczę wyjazdu!
    I jak wszyscy, życzę, zeby byl mily ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. no ,no ale pyszne śniadanie ! ciacho czekoladowe *-*
    zazdroszczę tej plaży ,ja nawet w wakacje nie byłam...

    OdpowiedzUsuń
  31. Udanego wyjazdu!
    A śniadanko super;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Przecudne śniadanko! Uwielbiam takie mini wypieki :)
    Udanego wyjazdu! :*

    OdpowiedzUsuń
  33. aa zazdroszczę wyjazdu, chętnie bym sama odpoczęła gdzieś daleko ^^ miłego wyjazdu! :*

    OdpowiedzUsuń
  34. Wspaniały początek dnia. :) Już pisałam, byś się dobrze bawiła, ale jeszcze raz... życzę udanego wyjazdu ! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. z takim śniadaniem zapowiada się na idealny początek dnia.

    OdpowiedzUsuń
  36. takie śniadanie to można jeść i jeść ;)
    udanego wyjazdu! :)

    OdpowiedzUsuń
  37. pyszne miałaś rozpoczęcie dnia<3 takie małe ciasto to genialny pomysł, chociaż potem pewnie człowiek żałuje, że już się skończyło:p

    OdpowiedzUsuń